Mooie reviews

Ik word zo langzamerhand radioactief: ik gloei van alle mooie reviews. Krijg kippenvel van de woorden die ik lees en het is eerder regel dan uitzondering dat de tranen achter mijn ogen prikken. Ik had niet durven hopen dat het boek zoveel emotie teweeg zou brengen, niet alleen bij mij maar juist bij lezers. Dat wat ik wilde: goede informatie bieden en ook begrip en steun, zo duidelijk overkomt. Oef, ik ben zo trots en blij. Tegelijkertijd voel ik echter ook wel verdriet. Want mijn ervaringen met reflux zijn niet uniek. Je ziet nog zoveel pijn, tijdens de reflux bij de baby en na die periode bij vooral de moeders. Dat moet echt anders. Desnoods de wereld op z’n kop, maar hier moeten zaken echt even grondig worden veranderd!

Graag deel ik een paar mooie fragmenten uit mails die ik van de week  heb mogen ontvangen.

Dankjewel voor jouw mooie boek. Het is heerlijk en pijnlijk tegelijk om zoveel te herkennen van wat je schrijft! De enorme twijfel aan jezelf als de deskundigen suggereren dat je de huiltjes van je baby niet begrijpt, dat je gewoon maar eens de moedermelk in de vriezer moet gooien om de AR te proberen, dat je zelf het huilprobleem hebt veroorzaakt door je kind veel bij je te dragen… De diepe teleurstelling dat jouw kindje zo ongelukkig is en jij er niets aan kunt doen, je had het je zo anders voorgesteld! De doffe vermoeidheid en wanhoop waardoor je dingen tegen je kind zegt die je niet wilt zeggen en het gigantische schuldgevoel dat je zoiets kunt zeggen…Maar ook de intense liefde die je voelt voor je kind waardoor je alles voor haar wilt doen, zelfs de dingen die je eigenlijk niet meer aankunt…Je boek geeft zowel praktische handvaten (wat te doen) als emotionele steun (herkenning en begrip). Ik had al vrij veel gelezen over reflux, maar nog nooit zoveel bij elkaar in één boek. Ik geloof dat je moeders daarmee echt verder gaat helpen!

__________

Wat heb je weer een super boek geschreven!
Goed leesbaar voor iemand met dyslexie (en moeie ogen) zonder dat het kinderlijk is geschreven.